Ova zbirka školskih projekata nastala je u okviru projekta „Povećanje čitalačke pismenosti učenika osnovnih škola u Zeničko-dobojskom kantonu“, koji je realiziran u saradnji Pedagoškog zavoda Zenica i Rotary kluba Zenica uz potporu Ministarstva za obrazovanje, nauku, kulturu i sport Zeničko-dobojskog kantona. Projekt je trajao tri školske godine, počevši od školske 2020/2021. godine, kada je to bio poseban izazov zbog pandemije COVID-19, i završio je u decembru 2023. godine. Projektom je obuhvaćeno svih 58 javnih redovnih osnovnih škola u Zeničko-dobojskom kantonu, odnosno oko 29.000 učenika osnovaca. Cilj Projekta je poboljšati čitalačku pismenost učenika osnovnih škola u Zeničko-dobojskom kantonu jačanjem i razvojem čitalačke kulture i navika učenika.
Projekt je podrazumijevao:
- profesionalno usavršavanje nastavnika razredne nastave i b/h/s jezika i književnosti u svrhu razvijanja ključnih kompetencija i životnih vještina učenika kao što su kritičko i stvaralačko mišljenje, komunikacijske vještine, kreativnost, originalnost itd.;
- obogaćivanje bibliotečkog fonda za realizaciju nastavnog programa b/h/s jezika i književnosti i to u skladu s potrebama iskazanim od strane škola (uručeno je ukupno 14.690 knjiga za školske biblioteke).
Direktni učesnici u Projektu su 116 nastavnika razredne nastave i b/h/s jezika i književnosti, koji su prisustvovali i aktivno učestvovali u online obuci „Razvijanje čitalačke kulture i navika učenika osnovnih škola u Zeničko-dobojskom kantonu“ kroz dva modula u realizaciji stručnih savjetnica za oblast obrazovanja Pedagoškog zavoda Zenica. Svrha obuke je jačanje kompetencija nastavnika za njihov rad na promociji čitanja. Između dva modula nastavnici su imali zadatak da provedu pripremljenu anketu o čitanju među učenicima te, na osnovu rezultata ankete, osmisle i započnu realizaciju školskog projekta s aktivnostima usmjerenim na razvijanje svijesti o važnosti čitanja.
Zbirka je koristan materijal na raspolaganju svim prosvjetnim radnicima koji žele unaprijediti čitalačku pismenost svojih učenika. Kontinuiran rad na mnogim od ovih školskih projekta sigurno će dati značajne rezultate povećanja čitalačke pismenosti učenika u narednim godinama.
Ispred Pedagoškog zavoda Zenica, ulogu projektnih koordinatorica i trenerica su imale stručne savjetnice za oblast obrazovanja: Sanja Hadžihajdić, Ramajana Kukavica, Aldiana Nuhanović i Naira Jusufović.
Zbirka školskih projekata koja je nastala u okviru projekta „Povećanje čitalačke pismenosti učenika osnovnih škola u Zeničko-dobojskom kantonu“ dostupna je putem sljedećeg linka.