Pedagoški zavoda Zenica i Ministarstvo za obrazovanje, nauku, kulturu i sport Zeničko-dobojskog kantona su u protekle dvije godine učestvovali u realizaciji projektnih aktivnosti u saradnji sa Svjetskom bankom – Ured za Bosnu i Hercegovinu i konsultantskom kućom proMENTE socijalna istraživanja iz Sarajeva. Radi se projektu tehničke pomoći pod nazivom “Podrška reformi javnog sektora u Bosni i Hercegovini (BiH)”, koji se implementirao uz finansijsku podršku Evropske komisije u periodu od januara 2018. godine do aprila 2023. godine i podržavao je napore Vijeća ministara BiH, Vlade Federacije Bosne i Hercegovine i Vlade Republike Srpske usmjerene ka jačanju učinka javnog sektora i poboljšanju kvaliteta usluga koje pružaju svojim građanima. Predstavnicima vlada, civilnog društva, poslovne zajednice i razvojnih partnera u Bosni i Hercegovini 23. marta 2023. godine predstavljeni su analitički izvještaji izrađeni u okviru projekta, kao i glavni nalazi i prijedlozi reformskih mjera vezanih za nedavno izrađene nacrte: analize uticaja praksi zapošljavanja u javnom sektoru na tržište rada u BiH, analize nastavnih praksi u osnovnom obrazovanju u Zeničko-dobojskom, Zapadnohercegovačkom, Unsko-sanskom, Tuzlanskom i Kantonu Sarajevo, te bilješke o politikama vezanih za jačanje institucija javnog sektora u cilju ubrzanja evropskih integracija. Za predstavnike obrazovnih vlasti posebno je značajna projektna linija koja se odnosila na analizu podataka prikupljenih pomoću TEACH primary alata za opservacije u učionicama.
Prisutnima su se obratili Christopher Sheldon, šef Kancelarije Svjetske banke za BiH i Crnu Goru i Karel Lizerot, šef Sekcije operacija za pravosuđe, unutrašnje poslove i reformu javne uprave, Delegacija EU u BiH, a o ciljevima i rezultatima projekta govorila je Zuhra Osmanović-Pašić, viši specijalista za upravu, koordinator projektnog tima i James Gresham stručnjak za obrazovanje iz Svjetske banke. Obrazovni profesionalci i eksperti iz oblasti obrazovanja razgovarali su o efektima primjene TEACH primary alata za opservaciju u učionicama u svrhu poboljšanja nastavnih praksi usmjerenih na razvijanje kognitivnih i socio-emocionalnih vještina učenika, koji procijenjuje vrijeme koje nastavnik posveti učenju i koliko efektivno učenici rade zadatak, kvalitetu nastavnih praksi koje učenicima pomažu da razviju socioemocionalne i kognitivne vještine, te druge aspekte okoline za učenje kao što su pristupačnost fizičke okoline, uključujući dostupne materijale i način na koji je uređena učionica. Opservacija nastavnih praksi primjenom TEACH primary alata je realizirana u 15 osnovnih škola na području Zeničko-dobojskog kantona (75 nastavnih sati).
Kada je u pitanju TEACH primary alat za oservacije u učionicama važno je napomenuti da je 2022. godini Pedagoški zavod Zenica u saradnji sa proMENTE socijalna istraživanja iz Sarajeva učestvovao u aktivnosti snimanja 20 nastavnih sati u osnovnim školama na području Zeničko-dobojskog kantona, koji su uvršteni u bazu materijala Svjetske banke, a koji služe za obuke opservatora/ica za primjenu TEACH primary alata. Uposlenici Pedagoškog zavoda Zenica su u 2022. godini učestvovali u petodnevnom TEACH Primary treningu za predstavnike/ce obrazovnog sektora iz Zeničko-dobojskog, Zapadno-hercegovačkog, Tuzlanskog i Unsko-sanskog kantona. Po okončanju treninga, pet uposlenika Pedagoškog zavoda Zenica je steklo status certificiranog TEACH primary opservatora.
Ispred Pedagoškog zavoda Zenica sastanku je prisustvovala Aida Salkić, direktorica Pedagoškog zavoda Zenica, Fehim Terzić i Aldijana Nuhanović, stručni savjetnici za oblast obrazovanja u Pedagoškom zavodu Zenica.